KONCEPCJA PRACY PORADNI
"Jesteśmy po to by rozumieć wspierać i pomagać"
I MISJA
W swojej pracy kierujemy się uniwersalnymi wartościami etycznymi, kładąc szczególny nacisk na poszanowanie godności osobistej każdego człowieka, mając na względzie wyjątkowość jego sytuacji. Wysoko cenimy nasz profesjonalizm i osobisty rozwój jako sposób realizacji swojej misji.
II WIZJA
Naszą wizję podzieliliśmy na trzy części. Każda z nich ma swoje źródło w rozporządzeniu o szczegółowych zasadach działania publicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych, bowiem zasadniczym celem Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Drezdenku jest realizacja na wysokim poziomie merytorycznym zadań w nim ujętych. Pamiętając o tym, że priorytetem jest działanie na rzecz oświaty ( przy współpracy z innymi instytucjami)- w określonym miejscu i czasie - tak planujemy, aby móc stawianym sobie wyzwaniom sprostać. Podstawą wyznaczenia kierunków rozwoju Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Drezdenku jest analiza potrzeb środowiska i analiza SWOT.
1. INDYWIDUALIZACJA
Zamierzamy kształtować ofertę dopasowaną do potrzeb naszych klientów dzięki:
-otwartości, kreatywności, poszanowaniu indywidualności oraz różnorodności ich potrzeb,
-regularnemu zbieraniu opinii o potrzebach środowiska,
-doskonaleniu swoich umiejętności zawodowych (zgodnie z ustalonym i w razie potrzeby modyfikowanym planem rozwoju zawodowego),
-uwzględnieniu możliwości świadczenia pomocy przez wolontariuszy,
-ubogacaniu poradni w potrzebne pomoce i sprzęt służący indywidualnym potrzebom określonych grup klientów , ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych.
2. WSPÓŁPRACA
Ważne jest podtrzymanie status quo współpracy miedzy pracownikami oraz pogłębianie jej z innymi instytucjami działającymi na rzecz wspólnych klientów lub mogącymi przynieść im korzyść.
Zacieśnienie współpracy planowane jest pomiędzy:
-placówkami oświatowymi (w tym budowanie sieci współpracy między placówkami),
-ośrodkami pomocy społecznej,
-powiatowym centrum pomocy rodzinie,
-świetlicą środowiskową,
-służbą zdrowia,
-instytucjami pozarządowymi.
3. ZARZĄDZANIE
-ma mieć w centrum człowieka: pracownika i klienta,
-ma propagować misję poradni jako sposób realizacji zadań określonych w prawie oświatowym,
-ma sprzyjać samorozwojowi pracowników oraz budowaniu dobrych relacji Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Drezdenku ze środowiskiem poprzez postawę otwartości ,
-ma uwzględniać potrzebę większej dostępności usług logopedycznych oraz likwidację barier architektonicznych,
-ma służyć szerzeniu idei profesjonalnej pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
III PLAN PRACY PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W DREZDENKU
Nieodłącznym elementem koncepcji Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Drezdenku jest roczny plan pracy poradni.
Koncepcja została przyjęta Uchwałą nr 2 Rady Pedagogicznej w Drezdenku z dnia 6 czerwca 2013 r.