Wszyscy jesteśmy świadomi, jak niebezbpieczna i tragiczna w skutkach może być przemoc rówieśnicza. Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej odbywa się w dniach 29. września- 3. października 2025 r. i ma na celu budowanie bezpiecznych relacji w szkołach oraz przeciwdziałanie przemocy wśród młodzieży.
Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej to ogólnopolska
inicjatywa Ministerstwa Edukacji Narodowej, która ma na celu:
- 
	Zwiększenie świadomości na temat problemu przemocy rówieśniczej.
 - 
	Budowanie relacji opartych na szacunku, empatii i odpowiedzialności wśród uczniów.
 - 
	Wspieranie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz promowanie bezpiecznych miejsc nauki. Pakiety materiałów edukacyjnych dostosowanych do różnych grup wiekowych oraz specyfiki przedszkoli i szkół.
 
- List Ministra Edukacji do rodziców SP, SPP, i placówek
 - List Ministra do dyrektorów, nauczycieli szkół i placówek
 - List Ministra Edukacji do młodzieży
 - List Ministra Edukacji do dyrektorów, nauczycieli przedszkoli
 - List Ministra Edukacji do rodziców przedszkoli
 - List Ministra Edukacji do przedszkolaków
 - Plakat - Tydzień o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej
 - Plakat - Tydzień o budowaniu relacji
 - Materiały MEN cz. 1 - Tydzień o przeciwdziałaniu przemocy
 - Materiały MEN cz. 2 - Tydzień o przeciwdziałaniu przemocy
 - Materiały MEN cz. 1 - Tydzień o budowaniu relacji
 - Materiały MEN cz. 2 - Tydzień o budowaniu relacji
 - Ścieżka pomocy - uczeń
 - Ścieżka pomocy - rodzic
 - Ścieżka pomocy - szkoła
 - Załącznik nr 1 Scenariusze lekcji wychowawczych w programie „Działaj/rozmawiaj, materiał dla nauczycieli, Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej
 - Załącznik nr 2 Materiały do samokształcenia w programie „Działaj/rozmawiaj” liderzy wsparcia rówieśniczego, Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej
 - Załącznik nr 3 Ramka pomocowa – Telefony pomocowe
 - Załącznik nr 4 Scenariusz spotkania z rodzicami (przedszkole, klasa I-III), Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej
 - Załącznik nr 5 Scenariusz dla przedszkola „Metafora serduszka” Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej
 - Załącznik nr 6 Scenariusz dla klas I-III „Kim jestem dla siebie” Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej
 - Załącznik nr 9 Cyberprzemoc- ebook dla uczniów w wieku 14-18 i rodziców, Fundacja Nie widać mnie
 - Załącznik nr 10 Bullying – jak go określić, dzieci w wieku 12-18 lat, Fundacja Nie widać mnie
 - Załącznik nr 11 Sztuka komunikacji – ebook dla dzieci w wieku 12-18 lat, Fundacja Nie widać mnie
 - Załącznik nr 12 School vibes – codzienność szkolna, ebook dla dzieci w wieku 14-18 lat, Fundacja Nie widać mnie
 - Załącznik nr 13 Techniki radzenia sobie z trudnymi emocjami dla nastolatków w wieku 12-18 lat, Fundacja Nie widać mnie
 - Załącznik nr 14 Stres- broszura dla dzieci w wieku 13-18 lat, Fundacja Nie widać mnie
 - Załącznik nr 15 Jak radzić sobie ze stresem dla nastolatek w wieku 15-18 lat, Fundacja Nie widać mnie
 - Załącznik nr 16 Siła więzi rodzinnych – ebook dla rodziców dzieci w wieku 5-12 lat, Fundacja Nie widać mnie
 - Załącznik nr 17 Dlaczego czujesz to, co czujesz – ebook dla nastolatków 14-18 lat, Fundacja Nie widać mnie
 - Załącznik nr 18 Scenariusz lekcji dla klas wczesnoszkolnych, Pierwsza pomoc dla zdrowia psychicznego, Fundacja UNAWEZA
 - Załącznik nr 19 Scenariusz lekcji dla klas IV-VI, Pierwsza pomoc dla zdrowia psychicznego, Fundacja UNAWEZA
 - Załącznik nr 20 Scenariusz lekcji dla klas VII-VIII, Pierwsza pomoc dla zdrowia psychicznego, Fundacja UNAWEZA
 - Załącznik nr 21 Scenariusz lekcji dla klas ponadpodstawowych, Pierwsza pomoc dla zdrowia psychicznego, Fundacja UNAWEZA
 - Załącznik nr 22 ulotki A5, Nawiążmy połączenie mów językiem emocji, GrowSPACE
 - Załącznik nr 23 wlepy, Nawiążmy połączenie mów językiem emocji, GrowSPACE
 - Załącznik nr 24 plakat A3, Nawiążmy połączenie mów językiem emocji, GrowSPACE
 - Załącznik nr 25 ulotki A5, Nawiążmy połączenie boisz się zagadać, GrowSPACE
 - Załącznik nr 26 ulotki A5, Nawiążmy połączenie check-lista cyber-relacji, GrowSPACE
 - Załącznik nr 27 Przemoc rówieśnicza, Aspekty definicyjne, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 28 Przemoc rówieśnicza, Epidemiologia problemu, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 29 Przemoc rówieśnicza, Częsty mit, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 30 Przemoc rówieśnicza, Zwyczaj w szkole, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 31 Przemoc rówieśnicza, Jak można na to wpłynąć?, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 32 Przemoc rówieśnicza, Wpływ kompetencji nauczyciela na zjawisko, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 33 Przemoc rówieśnicza, Strategie, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 34 Przemoc rówieśnicza, Scenariusze zajęć i aktywności, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 35 Przemoc rówieśnicza, Schemat – filozofia, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 36 Przemoc rówieśnicza, Typy działań: Reagowanie na przemoc rówieśniczą i budowanie wspólnoty w klasie, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 37 Przemoc rówieśnicza, Mechanizmy psychologiczne występujące w przemocy rówieśniczej, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 38 Przemoc rówieśnicza, Rodzaje bullyingu, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 39 Przemoc rówieśnicza, Sprawdzone programy przeciwdziałania przemocy rówieśniczej w szkole charakteryzują się następującymi cechami i praktykami, Szkoła z klasą
 - Załącznik nr 40 Scenariusz zajęć „Mural pozytywnych myśli” uczniowie klas IV-VIII, materiały Ewa Baranowska-Jojko i Dagmara Budzbon-Szymańska
 - Załącznik nr 41 Scenariusz zajęć „Życzliwość jest jak echo” uczniowie klas I-III, materiały Ewa Baranowska-Jojko i Dagmara Budzbon-Szymańska
 - Załącznik nr 42 Scenariusz zajęć „W ławicy ryb”, przedszkole, uczniowie klas I-III, materiały Ewa Baranowska-Jojko i Dagmara Budzbon-Szymańska
 
                                                                                

