Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast

SPRAWOZDANIE Z ROKU SZKOLNEGO 2018/2019

Utworzono dnia 05.09.2019

Nasze coroczne podsumowanie realizacji oferty wymaga kilku słów wstępu. Miniony rok szkolny obfitował w nieoczekiwane zwroty akcji. Zdecydowanie więcej niż zwykle było diagnoz, zgłaszane problemy charakteryzowały się dużą złożonością, wymagającą czasu i kompleksowych wielospecjalistycznych działań z naszej strony. Ponad dwukrotnie wzrosła liczba interwencji kryzysowych, w tym również związanych z ryzykiem utraty życia.

Zapotrzebowanie zgłoszone na początku roku szkolnego wynosiło 117 różnych form wspomagania (a właściwie jeszcze więcej, bo w jednej szkole zajęcia odbywały się w różnych oddziałach z tego samego poziomu), z tego zrealizowane zostało 84 %. Spotkania niezrealizowane w większości związane były albo z rezygnacją szkół, albo odwoływaniem lub przekładaniem przez nie terminu. Z powodu natłoku obowiązków, bądź długotrwałej nieobecności nauczyciela, nie odbyły się cztery spotkania.

 

 

Zrealizowana oferta dla nauczycieli przedstawia się następująco:

 

Organizacja zajęć rozwijających umiejętności uczenia się w praktyce. Prelekcja miała na celu zapewnienie nauczycielom wsparcia merytorycznego w zakresie organizacji i prowadzenia zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, służących rozwijaniu u uczniów umiejętności uczenia się. Skorzystali z niej nauczyciele Szkoły Podstawowej w Nowym Kurowie. Uczestniczyło w niej 11 nauczycieli. Prelekcję przeprowadził Tomasz Wyka- psycholog.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie zapisami prawa. Prelekcja miała na celu zapewnienie nauczycielom wsparcia merytorycznego w zakresie organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Skorzystali z niej nauczyciele Szkoły Podstawowej w Gościmiu, Szkoły Podstawowej w Goszczanowie i Szkoły Podstawowej w Starych Bielicach. Prelekcję zrealizował Tomasz Wyka- psycholog.
Dziecko z autyzmem w szkole. W bieżącym roku szkolnym prelekcja została przeprowadzona w Szkole Podstawowej w Nowym Kurowie. Prelekcję przeprowadziła Marzena Dobek- Kłosińska- pedagog, logopeda.
Metoda budowania strategii w pracy z uczniem przejawiającym zaburzenia zachowania A. Karasowskiej. Prelekcja poświęcona zapoznaniu z tą metodą pracy z uczniem przejawiającym zachowania trudne odbyła się w Szkole Podstawowej w Nowym Kurowie, natomiast warsztaty w oparciu o tę metodę (budowanie strategii dla konkretnego ucznia) odbyły się w Szkole Podstawowej w Grotowie. Prelekcję i warsztaty prowadziła Sabina Chełmińska- psycholog.

 

Zrealizowane zapotrzebowanie na wspomaganie rodziców przedstawia się następująco:

 

Gry komputerowe - dobre czy złe dla rozwoju dziecka? Fakty, mity i kilka wskazówek praktycznych. Prelekcja poświęcona była rozwijaniu kompetencji wychowawczych rodziców w zakresie dbałości o bezpieczne korzystanie przez ich dzieci z gier komputerowych w czasie wolnym. Skorzystali z niej rodzice uczniów Szkoły Podstawowej w Gościmiu, Szkoły Podstawowej w Trzebiczu i Szkoły Podstawowej w Nowym Kurowie. Prelekcje zrealizował Tomasz Wyka- psycholog.
Jak budować poczucie własnej wartości u dziecka? Prelekcja miała na celu poszerzenie wiedzy rodziców w zakresie podejmowania umiejętnych działań wychowawczych, służących kształtowaniu poczucia własnej wartości u ich dzieci w perspektywie rozwojowej i edukacyjnej. Skorzystali z niej rodzice uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Drezdenku. Prelekcje zrealizował Tomasz Wyka- psycholog.
Dziecko w sieci. Prelekcja miała na celu zapoznanie rodziców z konsekwencjami kontaktów dzieci ze szkodliwymi treściami w Internecie. Skorzystali z niej rodzice uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Drezdenku, Szkoły Podstawowej nr 2 w Drezdenku i Szkoły Podstawowej w Starym Kurowie. Prelekcje zrealizowała Iwona Lisowska – pedagog.
Postępowanie w przypadku podejrzenia występowania zjawiska agresji rówieśniczej. Prelekcja dla rodziców mająca na celu poszerzenie wiedzy na temat kompetencji szkoły i rodziców w przypadku występowania agresji – zajęcia spoza oferty na odrębne zamówienie Szkoły Podstawowej w Niegosławiu. Prelekcję przeprowadziła Daria Ćwiertnia-Paprota- psycholog.
Znaczenie gotowości szkolnej dla podjęcia nauki w szkole. Prelekcja dla rodziców dzieci 6-letnich. Została zrealizowana w Przedszkolu Komunalnym w Starym Kurowie, Szkole Podstawowej nr 3 w Drezdenku oraz w Szkole Podstawowej nr 1 w Drezdenku. Prelekcję przeprowadziła Marzena Dobek- Kłosińska- pedagog, logopeda.
Człowiek radosny, gdy kręgosłup prosty, czyli jak zapobiegać wadom postawy ciała. Spotkanie miało na celu omówienie najczęściej spotykanych wad postawy ciała u dzieci, przyczyn ich powstawania oraz sposobów zapobiegania im. Prelekcja została wygłoszona w Szkole Podstawowej w Trzebiczu oraz w Szkole Podstawowej w Goszczanowie. Prelekcję przeprowadziła Magdalena Borkowska- rehabilitant.
Problem otyłości u dzieci w wieku szkolnym. Spotkanie miało na celu omówienie przyczyn i skutków otyłości u dzieci oraz zapoznanie z zasadami zdrowego żywienia. Prelekcja została wygłoszona w Szkole Podstawowej w Gościmiu oraz
w Szkole Podstawowej w Goszczanowie. Prelekcję przeprowadziła Magdalena Borkowska- rehabilitant.
Zabawa z książką – Dlaczego warto czytać dzieciom? Prelekcja miała na celu popularyzację czytelnictwa w gronie rodzinnym. Wspólne czytanie nie tylko umacnia więzi rodzinne, ale także wyrabia w dziecku nawyk systematycznych spotkań z literaturą. Prelekcja został wygłoszona w Szkole Podstawowej w Rąpinie oraz w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach. Prelekcję przeprowadziła Małgorzata Małecka- logopeda.
Kiedy do logopedy? O rozwoju mowy. Prelekcja miała na celu przedstawienie normy rozwoju mowy. Dodatkowo omówiono rodzaje wad zgryzu. Słuchacze dowiedzieli się, jakie opóźnienia należy konsultować z logopedą. Prelekcja został wygłoszona w Szkole Podstawowej w Trzebiczu. Prelekcję przeprowadziła Małgorzata Małecka- logopeda.
Kształtowanie motywacji do nauki- zadania rodzica. Prelekcja dla rodziców, której celem było zapoznanie z psychologicznym rozumieniem motywacji i możliwościami wpływania na nią, szczególnie w obszarze edukacji oraz zmianami w sferze motywacji wraz z rozwojem dziecka (przegląd badań). W bieżącym roku szkolnym prelekcja została wygłoszona w Szkole Podstawowej w Trzebiczu, Szkole Podstawowej nr 2 w Drezdenku, Szkole Podstawowej w Niegosławiu, Szkole Podstawowej w Starych Bielicach. Prelekcję przeprowadziła Sabina Chełmińska- psycholog.
Zachowania trudne u dzieci- jak je rozumieć i sobie z nimi radzić. Prelekcja dla rodziców, której celem było zapoznanie uczestników z czynnikami kształtujących zachowanie i możliwościami wpływania na nie. W bieżącym roku szkolnym prelekcja została wygłoszona w Szkole Podstawowej w Starym Kurowie, Przedszkolu Komunalnym w Starym Kurowie,  Szkole Podstawowej nr 2 w Drezdenku. Prelekcje przeprowadziła Sabina Chełmińska- psycholog.
Czynniki warunkujące wybór ścieżki edukacyjno- zawodowej młodzieży gimnazjalnej. Prelekcja dla rodziców uczniów klas VII oraz III oddziałów gimnazjalnych, której celem było przedstawienie istoty planowania ścieżki edukacyjno- zawodowej młodzieży, możliwości kształcenia oraz ważności poszczególnych czynników mających wpływ na trafny wybór szkoły ponadpodstawowej/ponadgimnazjalnej. Zrealizowana została w Szkole Podstawowej w Trzebiczu oraz Szkole Podstawowej nr 2 w Drezdenku. Prelekcję przeprowadziła Katarzyna Suśniło- pedagog.
Jak skutecznie i z szacunkiem wyznaczać dzieciom granice? Prelekcja dla rodziców, której celem było zapoznanie uczestników z psychologicznym rozumieniem granic, ich znaczenia w wychowaniu, różnymi sposobami ich wprowadzania i wynikającymi z tego konsekwencjami rozwojowymi dla dzieci. Prelekcja została przeprowadzona w Szkole Podstawowej w Grotowie, Szkole Podstawowej w Trzebiczu, Szkole Podstawowej nr 1 w Drezdenku, Szkole Podstawowej w Nowym Kurowie. Prelekcję przeprowadziła Sabina Chełmińska- psycholog.
Jak wspomagać rozwój mowy? Prelekcja miała na celu przekazanie najistotniejszych wskazówek służących wspieraniu rozwoju mowy u najmłodszych. Rodzice dowiedzieli się również, jakie opóźnienia należy konsultować z logopedą. Prelekcja została przeprowadzona w Szkole Podstawowej w Rąpinie. Prelekcję przeprowadziła Justyna Roślicka- logopeda.

 

Nasze spotkania z uczniami na terenach szkół i przedszkoli przedstawiają się następująco:

 

Wszystko, co może zrobić z czasem. Warsztaty miały na celu rozwijanie u uczniów umiejętności organizacji własnej nauki i czasu wolnego. Uczestniczyli w nich uczniowie klasy IV Szkoły Podstawowej w Trzebiczu, klasy VII Szkoły Podstawowej w Nowym Kurowie, klasy IVb, VIa i VIb Szkoły Podstawowej nr 1 w Drezdenku, klasy VI Szkoły Podstawowej w Niegosławiu oraz klasy V i VIII Szkoły Podstawowej w Goszczanowie. Warsztaty zrealizował Tomasz Wyka- psycholog.
Razem działamy lepiej. Warsztaty miały na celu rozwijanie współpracy zespołowej uczniów w grupach klasowych. Wzięli w nich udział uczniowie klasy VI Szkoły Podstawowej w Trzebiczu, klasy VII Szkoły Podstawowej w Nowym Kurowie, klasy IVa i VIb Szkoły Podstawowej w Starym Kurowie, klasy IV Szkoły Podstawowej w Niegosławiu oraz klasy V i VIII Szkoły Podstawowej w Goszczanowie. Warsztaty zrealizował Tomasz Wyka- psycholog.
Techniki skutecznego uczenia się. Warsztaty miały na celu rozwijanie u uczniów umiejętności efektywnego uczenia się w oparciu o wybrane techniki i metody temu służące. Uczestniczyli w nich uczniowie klasy VIII Szkoły Podstawowej w Niegosławiu. Warsztaty zrealizował Tomasz Wyka- psycholog.
Chcę być twórczy. Warsztaty miały na celu rozwijanie kreatywności myślenia uczniów w oparciu o wybrane metody treningu twórczości. Wzięli w nich udział uczniowie klasy V Szkoły Podstawowej w Trzebiczu, klasy IVa i VIb Szkoły Podstawowej w Starym Kurowie, klasy VII i VIII Szkoły Podstawowej w Nowym Kurowie, klasy IVa, IVc, Va, Vb, Vc i VIIa Szkoły Podstawowej nr 1 w Drezdenku, klasy V Szkoły Podstawowej w Niegosławiu, klasy VI Szkoły Podstawowej w Goszczanowie, klasy IIIb, IIIc i IIId (oddziałów gimnazjalnych) w Szkole Podstawowej nr 2 w Drezdenku. Zajęcia przeprowadził Tomasz Wyka- psycholog.
Słowa mają moc. Warsztaty miały na celu rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów w zakresie nawiązywania i podtrzymywania zgodnych relacji z rówieśnikami w grupie klasowej. Wzięli w nich udział uczniowie klasy VIII Szkoły Podstawowej w Trzebiczu, klasy VII Szkoły Podstawowej nr 3 w Drezdenku, klasy IV i V Szkoły Podstawowej w Nowym Kurowie, klasy IV, V i VII Szkoły Podstawowej w Niegosławiu, klasy VIIIa, VIIIb, IIIa, IIIb, IIIc i IIId (oddziałów gimnazjalnych) w Szkole Podstawowej nr 2 w Drezdenku. Warsztaty zrealizował Tomasz Wyka- psycholog.
Potrafię być sobą. Zajęcia warsztatowe (3- 4 godziny lekcyjne),  skierowane do uczniów klas trzecich szkół podstawowych, których celem było m. in. budowanie umiejętności współpracy i  prawidłowych relacji w grupie rówieśniczej, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa (internet, telewizja). Zrealizowane zostały w Szkole Podstawowej w Trzebiczu (klasa III), w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach (klasa II i III), Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Drezdenku  (klasa IIIa),  w Szkole Podstawowej w Drawinach  (klasy I, II i III),  Szkole Podstawowej w Niegosławiu (w klasie III). Warsztaty przeprowadziła Katarzyna Suśniło- pedagog.
Wszyscy jesteśmy zdolni. Zajęcia warsztatowe z zakresu doradztwa zawodowego, których celem było m. in. wskazanie uczniom ich uzdolnień oraz roli jakie pełnią w planowaniu przyszłości edukacyjnej i zawodowej. Zajęcia zostały zrealizowane w klasie VIIa, i VIIb oraz w klasach III - oddziałach gimnazjalnych w Szkole Podstawowej nr 2 im. Józefa Nojiego w Drezdenku, Szkole Podstawowej w Trzebiczu – klasa VII, w klasie VIIa w Szkole Podstawowej im. Czesława Wilińskiego w  Starym Kurowie,  Szkole podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Drezdenku- klasa VIIa, Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Drezdenku. Warsztaty przeprowadziła Katarzyna Suśniło- pedagog.
W jedności siła. Zajęcia warsztatowe, których celem było wskazanie istoty prawidłowego współdziałania w grupie. Zostały  zrealizowane w Szkole Podstawowej w Nowym Kurowie (klasa V i VI), w Szkole Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Drezdenku (klasa Va, Vc). Warsztaty przeprowadziła Katarzyna Suśniło- pedagog.
Jak rozwijać swoje zainteresowania. Zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego, których celem było m. in. wskazanie, jak istotną rolę w planowaniu ścieżki edukacyjno- zawodowej odgrywają zainteresowania oraz planowanie możliwości ich rozwijania, a także przeprowadzenie prób kwestionariuszowych wskazujących indywidualne zdolności specjalne uczestników zajęć. Warsztaty zrealizowane zostały w  2 klasach pierwszych LO w ZSP w Drezdenku. Warsztaty przeprowadziła Katarzyna Suśniło- pedagog.  
Wirtualny świat. Zajęcia warsztatowe, które miały na celu zapoznanie uczniów ze specyfiką cyberprzemocy, uświadomienie, że świadkowie cyberprzemocy powinni na nią reagować, prezentację metod rozwiązywania sytuacji związanych z cyberprzemocą. Zajęcia zrealizowano w Szkole Podstawowej w Nowym Kurowie- klasy VI i VII ,w klasie IV w Szkole Podstawowej w Trzebiczu oraz w klasie VIII w Niegosławiu. Zajęcia prowadzone były przez panią Kamilę Bajko (sp Nowe Kurowo kl.VI i sp Niegosław kl.VIII) oraz panią Katarzynę Suśniło.
Cykl zajęć (5 spotkań) profilaktyki logopedycznej. Jest swoistą formą połączenia rytmiki i oddziaływań logopedycznych. Wykorzystuje bowiem możliwość stymulacji sfery słuchowej, słuchowo-ruchowej i ruchowej. Głównym jej celem jest stymulowanie rozwoju funkcji związanych z mową, a przy tym uwrażliwienie na cechy wspólne muzyki i mowy, takie jak: rytm, melodia, tempo, dynamika, barwa dźwięku. Ćwiczenia te rozwijają umiejętności sprawnego wykonywania ruchu, pomagają w orientowaniu się w czasie i przestrzeni, sprzyjają poprawie koncentracji uwagi, stymulują sprawniejsze myślenie. Zajęcia zostały zrealizowane w Szkole Podstawowej w Trzebiczu (oddział przedszkolny), Szkole Podstawowej w Niegosławiu (oddział przedszkolny), Przedszkolu Komunalnym w Starym Kurowie (grupa 5-latków). Zajęcia przeprowadziła Małgorzata Małecka- logopeda.
Już wiem, co zrobić... Zajęcia profilaktyczne rekomendowane przez Fundację „Dzieci Niczyje” z zakresu ochrony dzieci przed krzywdzeniem i wykorzystywaniem, adresowane do uczniów w wieku wczesnoszkolnym. Zajęcia odbywały się jednorazowo w jednej klasie w wymiarze 3 godzin lekcyjnych. W tym roku szkolnym zajęcia przeprowadzono w Szkole Podstawowej nr 3 w Drezdenku (klasa II), Szkole Podstawowej w Drawinach (klasy I-III), Szkole Podstawowej w Trzebiczu (klasa III), Szkole Podstawowej w Niegosławiu (klasa I), Szkole Podstawowej w Starym Kurowie (klasa III). Zajęcia przeprowadziła Sabina Chełmińska- psycholog.
Jaki jestem…?- o rozwijaniu moich mocnych stron. Cykl zajęć przeznaczony dla uczniów klas drugich, których celem było wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku wczesnoszkolnym, zwłaszcza odkrywanie ich mocnych stron oraz kształtowanie postawy akceptacji i szacunku dla innych. W tym roku szkolnym zajęcia przeprowadzono w Szkole Podstawowej w Trzebiczu (klasa II), Szkole Podstawowej nr 2 w Drezdenku (klasa IIa), Szkole Podstawowej w Nowym Kurowie (klasa II). Zajęcia przeprowadziła Sabina Chełmińska- psycholog.
Jak dbać o zdrowie psychiczne?  Prelekcja z elementami warsztatu dla uczniów szkół ponadpodstawowych, której celem było promowanie zdrowego stylu życia wśród młodzieży, wpływającego na ogólny dobrostan fizyczny i psychiczny. Zrealizowano ją w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Drezdenku (2 klasy). Zajęcia przeprowadziła Sabina Chełmińska- psycholog.
Stres- wróg czy przyjaciel? Prelekcja z elementami warsztatu dla uczniów szkół ponadpodstawowych, której celem je zapoznanie uczestników z psychologicznym rozumieniem pojęcia stresu oraz możliwościami wpływania na niego, wykorzystywania jako czynnika motywującego do działania. Zrealizowano ją w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Drezdenku (3 klasy). Zajęcia przeprowadziła Sabina Chełmińska- psycholog.
Jarmark logopedyczny. Cykl zajęć (9 spotkań) profilaktyki logopedycznej. Głównym ich celem było stymulowanie rozwoju funkcji związanych z mową. Zostały przeprowadzone w Szkole Podstawowej w Grotowie (oddział przedszkolny) oraz w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach (oddział przedszkolny). Warsztaty przeprowadziła Justyna Roślicka- logopeda.
Przesiewowe badanie słuchu. Badanie profilaktyczne mające na celu wyłonienie dzieci z przypuszczalnym ubytkiem słuchu. Zostało przeprowadzone w Szkole Podstawowej w Drawinach, Szkole Podstawowej w Trzebiczu, Szkole Podstawowej w Starych Bielicach, Szkole Podstawowej w Rąpinie, Szkole Podstawowej nr 3 w Drezdenku, Szkole Podstawowej nr 2 w Drezdenku, Szkole Podstawowej w Grotowie, Przedszkolu Komunalnym w Starym Kurowie. Badanie przeprowadziła Justyna Roślicka- logopeda.
Diagnoza logopedyczna. Została przeprowadzona w Szkole Podstawowej w Grotowie, Szkole Podstawowej w Starych Bielicach, Przedszkolu Komunalnym w Starym Kurowie. Diagnozę przeprowadziła Justyna Roślicka- logopeda.
Przesiewowe badanie wzroku programem „Widzę”.  Badanie zostało przeprowadzone w Szkole Podstawowej nr 3 w Drezdenku (dwie grupy), Szkole Podstawowej w Niegosławiu, Szkole Podstawowej w Trzebiczu oraz w Przedszkolu Komunalnym w Starym Kurowie. Badanie przeprowadziła Małgorzata Szwerbel- pedagog.
Ryzyko dysleksji. Zajęcia profilaktyczne mające na celu wyłonienie uczniów mających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Zajęcia odbyły się w Szkole Podstawowej nr 3 w Drezdenku oraz w Szkole Podstawowej w Starym Kurowie. Zajęcia przeprowadziła Małgorzata Szwerbel- pedagog.

 

Na terenie Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej odbyły się w ciągu roku szkolnego następujące zajęcia grupowe dla dzieci i uczniów:

 

Muzyczne spotkanie z Nutką Wiolką. Zajęcia dla dzieci do 3 r.ż., które były zorganizowane we współpracy z Państwową Szkoła Muzyczną I stopnia ze Strzelec Krajeńskich. Zajęcia przygotowała Marzena Dobek- Kłosińska- pedagog, logopeda.
Literkowy zawrót głowy. Zajęcia kierowane do dzieci 5,6- letnich, których celem była wstępna nauka liter w oparciu o Metodę Dobrego Startu. Zajęcia prowadziła Marzena Dobek- Kłosińska- pedagog, logopeda.
Piosenki do rysowania. Zajęcia, w których uczestniczyły dzieci objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju. Zajęcia prowadziła Marzena Dobek- Kłosińska- pedagog, logopeda.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Zajęcia grupowe dla dzieci w wieku 2-6 lat. Celem warsztatów była stymulacja rozwoju emocjonalnego, fizycznego, poznawczego i społecznego dziecka opartego na systemie ćwiczeń – zabaw – relacji, które wywodzą się ze spontanicznych zabaw rodziców z dziećmi. Zajęcia prowadziła Magdalena Borkowska- rehabilitant.
Więcej ruchu dla maluchów. Zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym. Celem warsztatów było usprawnienie motoryki dużej poprzez ćwiczenia i zabawy ruchowe. Zajęcia prowadziła Magdalena Borkowska- rehabilitant.
Wyginam śmiało ciało.Zajęcia grupowe dla dzieci w wieku szkolnym. Celem warsztatów było usprawnienie koordynacji ruchowej poprzez ćwiczenia i zabawy ruchowe. Zajęcia prowadziła Magdalena Borkowska- rehabilitant.
Weronika Sherborne sensorycznie. Zajęcia grupowe skierowane do dzieci od 6 miesiąca do 3 roku życia, a zwłaszcza maluchów z grupy ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej (m.in. ciąża wysokiego ryzyka, wcześniactwo, nieprawidłowości okołoporodowe, nieprawidłowości w napięciu mięśniowym oraz dzieci o wysokich potrzebach „High Need Baby”). Głównym celem zajęć było dostarczanie różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów malucha i poszerzanie świata jego doznań. Zajęcia prowadziła Magdalena Borkowska- rehabilitant.
Razem weselej. Zajęcia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i ich rodziców. Podczas zajęć dzieci ćwiczyły funkcje słuchowe, poznawały zabawy logorytmiczne, bogaciły słownik czynny za pomocą metody wystukiwania sylab. Zajęcia miały na celu stworzenie grupy dzieci z podobnymi trudnościami, aby budować ich poczucie własnej wartości i utrwalać pozytywne relacje rodzinne. Dodatkowym atutem zajęć było ukierunkowanie rodziców na wartościową zabawę z dzieckiem. W zajęciach uczestniczyło 11 dzieci (podział na 2 grupy). Zajęcia przeprowadziła Małgorzata Małecka- logopeda.
Przyjaciele Zippiego. Międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-8 lat, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi. Nie koncentruje się on na dzieciach z konkretnymi problemami czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci. Program obejmuje 24 spotkania realizowane w wymiarze 45 minut, jeden raz w tygodniu. W roku szkolnym 2018/2019 uczestniczyło w nich 6 uczniów. Zajęcia przeprowadziła Sabina Chełmińska- psycholog.
Program Edukacyjno-Terapeutyczny rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Dysleksji. Jest to cykl zajęć, który ma na celu stopniowo systematyzować znajomość reguł ortograficznych. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu po 45 minut. Zajęcia prowadziła Iwona Lisowska- pedagog Kamila Bajko- pedagog, a następnie Małgorzata Szwerbel- pedagog.

 

Na terenie Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej odbyły się w ciągu roku szkolnego następujące zajęcia grupowe dla nauczycieli:

 

Wstęp do Makatonu. Warsztaty szkoleniowe, których celem było teoretyczne zapoznanie nauczycieli z metodą wspomagającą komunikację. Praktyczne poznanie 100 gestów, które współtowarzyszą mowie dziecka z trudnościami komunikacyjnymi. Warsztaty prowadziła Małgorzata Małecka- logopeda.

 

Na terenie Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej odbyły się w ciągu roku szkolnego następujące zajęcia grupowe dla rodziców:

 

Pierwsze 365 dni w życiu dziecka. Zajęcia dla rodziców i dzieci do 1 r.ż., które zaowocowały kontynuacją zajęć pt. Weronika Sherborne Sensorycznie. Warsztaty prowadziła Marzena Dobek- Kłosińska- pedagog, logopeda.
Instruktaż opieki i pielęgnacji małego dziecka. Warsztaty dla przyszłych oraz świeżo upieczonych rodziców z zakresu opieki i pielęgnacji małego dziecka opartych na zasadach koncepcji NDT-Bobath. Warsztaty prowadziła Magdalena Borkowska- rehabilitant.
Kurs nauki masażu Shantala dla niemowląt. Rodzice poznawali teoretyczne aspekty i uczyli się praktycznie wykonywać techniki masażu Shantala. Systematyczne wykonywanie masażu przez osobę bliską wspomaga rozwój psychoruchowy dziecka, usprawnia perystaltykę jelit (łagodzi kolki i zaparcia), buduje pozytywne relacje rodzinne. Cykl 4 spotkań dla niemowląt i ich rodziców, udział wzięło 5 rodzin. Spotkania prowadziła Małgorzata Małecka- logopeda.
Kurs nauki masażu Shantala Body Touch. Masaż relaksacyjny, który ma na celu pogłębienia relacji rodzinnych i wyciszenie. Masaż powinna wykonywać osoba bliska, w poradni rodzice uczyli się masować dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Odbyły się 2 spotkania warsztatowe, udział wzięło 8 rodzin. Spotkania prowadziła Małgorzata Małecka- logopeda.
Wstęp do Makatonu. Warsztaty szkoleniowe, których celem było teoretyczne zapoznanie nauczycieli z metodą wspomagającą komunikację. Praktyczne poznanie 100 gestów, które współtowarzyszą mowie dziecka z trudnościami komunikacyjnymi. Warsztaty prowadziła Małgorzata Małecka- logopeda.

 

Serdecznie dziękujemy za współpracę i wysoką ocenę naszych propozycji.

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny