Plan pracy poradni na rok szkolny 2019/2020
Plan pracy poradni na rok 2019/2020
PLAN PRACY PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W DREZDENKU
NA ROK SZKOLNY 2019/2020
LP. |
PLANOWANE ZADANIE |
TERMIN REALIZACJI |
REALIZATORZY |
UWAGI |
WSKAŹNIK REALIZACJI |
DIAGNOZOWANIE DZIECI I MŁODZIEŻY |
|||||
1. |
Diagnozowanie dzieci i młodzieży w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
wszyscy pracownicy pedagogiczni |
Diagnoza pedagogiczna ( w tym dla słabo słyszących i słabo widzących), psychologiczna, logopedyczna i rehabilitacyjna |
Zarejestrowanie dziecka w bazie 3p i zaznaczenie, że przeprowadzona została diagnoza |
2. |
Diagnoza zawodoznawcza
|
Cały rok - zgodnie z napływającymi wnioskami |
Katarzyna Suśniło- pedagog, doradca zawodowy Iwona Lisowska- pedagog, doradca zawodowy
|
|
Zarejestrowanie dziecka w bazie 3p i zaznaczenie, że przeprowadzona została diagnoza |
3. |
Diagnoza przesiewowa: narządów zmysłów, mowy, ryzyka dysleksji, ryzyka wad wymowy (logopedyczna), wad postawy ciała |
Wg potrzeb |
Justyna Roślicka – logopeda, Małgorzata Małecka- logopeda, Iwona Lisowska- pedagog, Małgorzata Szwerbel- pedagog, |
|
|
4. |
Opiniowanie w sprawach określonych w Ustawie o Systemie Oświaty i Ustawie Prawo Oświatowe oraz w innych przepisach związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
wszyscy pracownicy pedagogiczni po przeprowadzonej diagnozie |
|
Opinia dla dziecka lub ucznia zgodna z wnioskiem o wydanie opinii |
5. |
Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego , zajęć rewalidacyjno- wychowawczych, indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz indywidualnego nauczania |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
Pracownicy powołani do Zespołu Orzekającego i wyznaczeni przez przewodniczącego do napisania orzeczenia |
|
Przeprowadzenie procedury wydawania orzeczeń zgodnie z liczbą wniosków które wpłynęły do Zespołu Orzekającego- działanie poza pensum |
6. |
Zbieranie opinii na temat dziecka lub pełnoletniego ucznia z palcówek do których uczęszcza w celu uzyskania informacji o problemach dydaktycznych i wychowawczych |
Cały rok- Zgodnie z zaistniałą potrzebą |
wszyscy pracownicy merytoryczni |
|
Opinie przesłane ze szkół , notatki z rozmów |
7. |
przeprowadzenie we współpracy ze szkołą i rodzicami ucznia albo pełnoletnim uczniem analizy funkcjonowania ucznia uwzględniającej efekty udzielanej przez szkołę pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Cały rok- Zgodnie z zaistniałą potrzebą |
Diagnosta wyznaczony w ramach zespołu diagnostycznego |
W przypadku wniosków o wydanie opinii, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą zindywidualizowaną ścieżką kształcenia |
Notatki z przeprowadzonej rozmowy indywidualnej teczce ucznia |
UDZIELANIE DZIECIOM I MŁODZIEŻY ORAZ RODZICOM BEZPOŚREDNIEJ POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
|
|||||
Prowadzenie terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin
|
|||||
8. |
prowadzenie terapii pedagogicznej indywidualnej |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
pedagodzy : Iwona Lisowska, Małgorzata Szwerbel |
|
Dokumentacja w indywidualnej karcie ucznia |
9. |
Prowadzenie terapii pedagogicznej grupowej |
po diagnozie kwalifikacyjnej po skompletowaniu grupy |
Pedagodzy: Małgorzata Szwerbel, Iwona Lisowska, |
|
Dokumentacja w dzienniku zajęć innych |
10. |
Prowadzenie zajęć grupowych dla dzieci |
X. 2019r-VIII.2020r |
Małgorzata Szwerbel- pedagog, Magdalena Borkowska- rehabilitant, Małgorzata Małecka- logopeda, Sabina Chełmińska- psycholog |
|
Dokumentacja w dziennikach zajęć innych |
11. |
Prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
logopedzi |
|
Dokumentacja w indywidualnej karcie ucznia |
12. |
Prowadzenie porad i instruktaży dla rodziców dotyczących pracy logopedycznej z dzieckiem w domu |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
logopedzi |
|
Dokumentacja w indywidualnej karcie ucznia |
13. |
Prowadzenie terapii systemowej indywidualnej |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
Sabina Chełmińska- psycholog, Daria Ćwiertnia- Paprota- psycholog |
|
Dokumentacja odbywających się spotkań w indywidualnej karcie ucznia |
14. |
Prowadzenie terapii systemowej rodzinnej |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
Sabina Chełmińska- psycholog, Daria Ćwiertnia- Paprota- psycholog |
|
Dokumentacja odbywających się spotkań |
15. |
Prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno- społeczne |
Po skompletowaniu grupy |
Tomasz Wyka,- psycholog , |
|
Dokumentacja w dzienniku zajęć innych |
16. |
Prowadzenie zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w tym także zajęcia grupowe
|
Cały rok |
Powołane przez dyrektora zespoły |
Dzieci objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka |
Dokumentacja dziecka |
17. |
Prowadzenie rehabilitacji ruchowej w przypadku dzieci zagrożonych niepełnosprawnością |
Cały rok |
Magdalena Borkowska – rehabilitant,
|
|
Wpis w Bazie 3P, wpis w dzienniku pracy i dokumentacji dziecka |
18. |
Inne działanie terapeutyczne |
Cały rok |
Daria Ćwiertnia-Paprota –psycholog Tomasz Wyka-psycholog Sabina Chełmińska- psycholog |
|
Wpis w Bazie 3P, wpis w dzienniku pracy oraz indywidualnej karcie dziecka |
Udzielanie wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno – pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej
|
|||||
19. |
Prowadzenie interwencji kryzysowej wobec dzieci i młodzieży oraz ich rodzin w sytuacjach krytycznych |
Wg potrzeb |
Osoby posiadające przeszkolenie w zakresie interwencji kryzysowej: psychologowie , pedagodzy |
|
Notatki służbowe, zapisy w indywidualnych kartach uczniów wpisy do Bazy 3P |
20. |
Warsztaty dla dzieci i uczniów zgodnie z ofertą przekazaną do szkół i przedszkoli (w tym warsztaty o charakterze aktywizującym wybór ścieżki edukacyjnej dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych) na terenie szkół i poradni |
Cały rok- zgodnie z otrzymanymi zgłoszeniami ze szkół |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Dokumentacja przeprowadzonych zajęć, wpisy do Bazy 3p i dziennika |
21. |
Zajęcia ortograffiti dla uczniów szkół podstawowych |
IX.2017- V.2018 |
Iwona Lisowska-pedagog Katarzyna Suśniło – pedagog Małgorzata Szwerbel- pedagog
|
|
Dokumentacja w dziennikach zajęć innych |
22. |
Prowadzenie mediacji |
W przypadku zgłaszanej potrzeby |
Sabina Chełmińska- psycholog |
|
Zapisy w bazie 3p i dzienniku pracy oraz notatki z przeprowadzonej porady |
23. |
Indywidualne porady zawodoznawcze bez badań |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
Katarzyna Suśniło-pedagog, doradca zawodowy Iwona Lisowska- pedagog, doradca zawodowy |
|
Zapisy w bazie 3p i dzienniku pracy oraz notatki z przeprowadzonej porady |
Udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych
|
|||||
24. |
Prowadzenie wykładów, prelekcji i warsztatów dla rodziców zgodnie z ofertą poradni na rok szkolny 2019/2020 |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy- wg przypisanych w ofercie tematów |
|
Dokumentacja przeprowadzonych zajęć |
25. |
Udzielanie porad i konsultacji po przeprowadzonej diagnozie dziecka |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
wpisy do bazy 3P |
26. |
Prowadzenie na terenie poradni porad i konsultacji dotyczących rozpoznawania i rozwijania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodziezy oraz rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych konsultacji |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami |
|
Notatki , wpisy do bazy 3P |
27. |
Udzielanie instruktażu do pracy z dzieckiem w domu |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
wpisy do bazy 3P |
28. |
Prowadzenie punktów konsultacyjnych |
W przypadku zgłaszanych potrzeb ze szkół |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
wpisy do bazy 3P |
29. |
Udział w zespołach interdyscyplinarnych |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Pracownicy wyznaczeni przez dyrektora |
|
Zapisy w dzienniku pracy, bazie 3P |
30. |
Organizacja we współpracy z OPS i PCPR oraz innymi ośrodkami specjalistycznymi potrzebnej pomocy na rzecz dziecka i rodziny |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Notatki w teczce dziecka, dokumentacja w sekretariacie |
31. |
Kierowanie rodziców do lekarzy specjalistów w celu ustalenia medycznych przyczyn występujących trudności oraz ich leczenia |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Notatki w indywidualnych teczkach |
32. |
Działalność informacyjno – szkoleniowa na rzecz rodziców( prowadzenie strony internetowej, udostępnianie literatury, tworzenie ulotek, broszur informacyjnych, organizacja spotkań ze specjalistami)oraz warsztatowa |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Informacje na stronie, wydrukowane ulotki |
33. |
Indywidualne konsultacje z przedstawicielami służby zdrowia w celu współpracy na rzecz dzieci niepełnosprawnych |
Wg potrzeb |
Magdalena Borkowska- rehabilitant |
Dotyczy dzieci objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju |
Notatki w teczce indywidualnej dziecka lub dokumentacji wwrd |
REALIZOWANIE ZADAŃ PROFILAKTYCZNYCH ORAZ WSPIERAJĄCYCH WYCHOWAWCZĄ I EDUKACYJNĄ FUNKCJĘ PRZEDSZKOLA, SZKOŁY , W TYM WSPIERANIE NAUCZYCIELI W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
|
|||||
pomoc nauczycielom, wychowawcom lub specjalistom |
|||||
34. |
Pomoc nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży poprzez 1. konsultacje indywidualne, 2. szkolenia i warsztaty 3. sieci współpracy i samokształcenia
|
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Wpis w bazie 3P |
35. |
współpraca pracowników poradni z nauczycielami w procesie postdiagnostycznym, w szczególności w zakresie oceny funkcjonowania uczniów, barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie uczniów i ich uczestnictwo w życiu szkoły lub placówki oraz efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania ucznia oraz planowania dalszych działań. |
Wg zgłaszanego zapotrzebowania przez nauczycieli w ciągu roku szkolnego |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Wpis w Bazie 3p i dzienniku pracy, karta konsultacyjna |
36. |
Pomoc nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom w tym rozpoznawaniu ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I-III szkoły podstawowej poprzez konsultacje indywidualne, szkolenia i warsztaty
|
wg potrzeb |
Małgorzata Szwerbel- pedagog
|
|
Wpis w Bazie 3p |
37. |
Pomoc nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno – zawodowego poprzez 1konsultacje 2 cykliczne spotkania z doradcami zawodowymi/osobami zajmującymi się realizacja zadań z zakresu doradztwa zawodowego 3.prowadzenie zajęć z dziećmi i młodzieżą
|
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Katarzyna Suśniło- pedagog,doradca zawodowy Iwona Lisowska-pedagog, doradca zawodowy |
|
Wpis w bazie 3P, listy obecności |
38. |
Pomoc nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom w rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień uczniów poprzez 1.opiniowanie o uczniach (indywidualny tok i program nauczania, wskazania do pracy z uczniem) 2. prowadzenie konsultacji , 3. prelekcji i innych form wsparcia
|
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Wpis w bazie 3P |
39. |
Współpraca z przedszkolami, szkołami w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Wpis w bazie 3P |
40. |
Pomoc w opracowaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych na wniosek dyrektorów szkół i przedszkoli |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Wpis w bazie 3P |
41. |
Pomoc w opracowaniu i realizowaniu indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno - wychowawczych |
Cały rok szkolny – wg potrzeb |
psychologowie |
|
Wpis w bazie 3P |
42. |
Pomoc w określeniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka niepełnosprawnego lub pełnoletniego niepełnosprawnego ucznia |
W razie potrzeb |
rehabilitanci Inni pracownicy po odbyciu szkolenia |
Na pisemny wniosek dyrektora przedszkola, szkoły lub rodzica dziecka niepełnosprawnego albo pełnoletniego ucznia niepełnosprawnego |
Wniosek dyrektora szkoły lub rodzica |
43. |
Pomoc nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych poprzez 1.Budowanie strategii na rzecz ucznia przejawiającego trudności w zachowaniu w domu i szkole wraz z radą pedagogiczną 2. Konsultacje dla nauczycieli uczniów przejawiających trudności w zachowaniu i z problemami dydaktycznymi 3. Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia
|
|
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Zapis w bazie 3p i dzienniku pracy |
44. |
Prowadzenie rad szkoleniowych na terenie szkół zgodnie z ofertą poradni |
Cały rok- zgodnie z napływającymi zapotrzebowaniem |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Podpis nauczyciela prowadzącego szkolenie pod karta zgłoszenia , wpis do Bazy 3p |
45. |
Prowadzenie rad szkoleniowych zgodnie z ofertą na terenie poradni |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Podpis nauczyciela prowadzącego szkolenie pod karta zgłoszenia , wpis do Bazy 3P |
46. |
Powadzenie warsztatów dla nauczycieli spoza oferty na terenie poradni i w szkołach |
Cały rok- zgodnie z napływającymi wnioskami |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
Po uzgodnieniu dyrektora placówki z dyrektorem PP-P |
|
47. |
Powadzenie warsztatów dla nauczycieli zgodnie z ofertą na terenie poradni i w szkołach |
Zgodnie z harmonogramem po złożeniu przez szkoły zapotrzebowania |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni |
|
Podpis nauczyciela prowadzącego szkolenie pod karta zgłoszenia , wpis do Bazy 3P |
48. |
Prowadzenie interwencji kryzysowych na terenie szkół i przedszkoli |
Wg potrzeb |
Psychologowie, przeszkoleni pedagodzy |
|
Wpis do Bazy 3 |
49. |
Prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci, młodzieży rodziców i nauczycieli w formie 1.pogadanek prelekcji, warsztatów, debat 2. poprzez propagowanie literatury , folderów informacyjnych, udostępnianie informacji na temat miejsc świadczących specjalistyczną pomoc na stronie internetowej Poradni oraz funpage”u na facebooku |
Zgodnie z harmonogramem po złożeniu przez szkoły zapotrzebowania |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni – zgodnie z wysłaną ofertą i zgłaszanym zapotrzebowaniem |
|
Podpis nauczyciela prowadzącego szkolenie pod karta zgłoszenia , wpis do Bazy 3P |
50. |
Kontynuowanie współpracy -w celu udzielania wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom -z wojewódzkim ośrodkiem metodycznym i biblioteką pedagogiczną |
Wg potrzeb |
Daria Ćwiertnia- Paprota- psycholog |
|
Notatki służbowe , zamówienie wykonania szkolenia (usługi ) |
51. |
Prowadzenie praktyk dla studentów kierunków pedagogicznych psychologicznych i logopedycznych |
Wg zgłoszeń |
Pracownicy wyznaczeni przez dyrektora |
Podpisanie porozumienia |
Porozumienie, umowa lub inne dokumenty z uczelni |
ORGANIZOWANIE I PROWADZENIE WSPOMAGANIA PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK W ZAKRESIE REALIZACJI ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH I OPIEKUŃCZYCH
|
|||||
52. |
zaplanowanie i przeprowadzenie działań mających na celu poprawę jakości pracy przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie: 1) wynikającym z kierunków realizacji przez kuratorów oświaty polityki oświatowej państwa, ustalanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania zgodnie z art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe oraz wprowadzanych zmian w systemie oświaty; 2) wymagań stawianych wobec przedszkoli, szkół i placówek, których wypełnianie jest badane przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 44 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe; 3) realizacji podstaw programowych; 4) rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania; 5) analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników egzaminów, o których mowa w art. 3 pkt 21, 21c i 21d ustawy o systemie oświaty; 6) potrzeb zdiagnozowanych na podstawie analizy wyników i wniosków, o których mowa w pkt 5; 7) innych potrzeb wskazanych przez przedszkole, szkołę lub placówkę poprzez kompleksowe wspomaganie szkoły (przedszkola) obejmujące: 1) pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki; 2) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki; 3) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację; 4) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.
|
|
Wszyscy pracownicy pedagogiczni, którzy odbyli szkolenie w zakresie SORE |
Na zgłoszenie zapotrzebowania przez dyrektora szkoły |
Wpisy w bazie 3p i dzienniku zajęć |